Dla wielu osób matowe reflektory w samochodzie to prawdziwy orzech do zgryzienia. Na szczęście szlifowanie oraz polerowanie reflektorów to czynności, które pozwolą zlikwidować ten problem. Przed rozpoczęciem regeneracji matowych reflektorów, należy dokładnie umyć oraz osuszyć przednie lampy, oraz pobliskie miejsca. Kolejno konieczne jest zabezpieczenie plastikowych i lakierowanych elementów za pomocą taśmy maskującej i można przejść do zmiany stanu swoich reflektorów.
Jak powinno wyglądać szlifowanie reflektorów samochodowych?
Przed rozpoczęciem szlifowania należy wrzucić wszystkie krążki ścierne do miski z wodą na minimum 5 minut oraz przykręcić głowicę amortyzująca do polerki. W przypadku posiadania wkrętarki lub wiertarki należy zamocować do niej trzpień z gwintem M14. Następnie do głowicy powinno się przyczepić pierwszy krążek papieru ściernego (najlepiej o gradacji 800). W przypadku, gdy reflektory nie są mocno zniszczone oraz posiadają jedynie lekkie zamglenia, można rozpocząć proces od gradacji 1500 lub 1200.
Reflektor powinien być szorowany płynnym, spokojnym ruchem od strony lewej do prawej, przy zwróceniu szczególnej uwagi na zachowanie ostrożności w trakcie dojeżdżania do krawędzi lampy. Podczas pracy trzeba pamiętać o tym, iż papierowa taśma ochroni zderzak jedynie przed lekkimi otarciami. Będąc roztargnionym, można przeciąć taśmę i doprowadzić do powstania niepotrzebnych szkód. W czasie pracy pierwszą gradacją papieru zaleca się przesuwać głowicę w kierunku poziomym, a przy kolejnym krążku zmienić ruch na pionowy. Należy postępować tak z każdą zmian gradacji papieru ściernego. Podczas szlifowania reflektorów należy co jakiś czas spryskiwać je wodą.
Polerowanie reflektorów – jak należy do tego podejść?
Polerowanie reflektorów ma na celu usunięcie zmatowień powstałych podczas ich szlifowania. Przygotowując się do polerowania, należy nakręcić pad poleski na gwint polerki (wkrętarki czy wiertarki) oraz przy pomocy patyczka nałożyć pastę polerską.
Przechodząc do działania, należy rozprowadzić pastę na całej powierzchni reflektora, wykorzystując możliwie najwolniejsze obroty urządzenia. W trakcie pierwszego przejazdu nową gąbką polerską najlepiej nałożyć nieco więcej pasty polerskiej niż przy kolejnych powtórzeniach. Polerowanie rektorów najlepiej zacząć od średniej siły nacisku, bez przekroczenia 2000 obrotów na minutę. Polerowanie powinno przebiegać na przemian ruchem poziomym i pionowym, aż do momentu, gdy pasta zmieni się z mlecznej na szklistą.